یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: در جریان داد و ستدهای امروز یکشنبه 28 آبان 85 27.4 میلیون سهم به ارزش 104 میلیارد ریال بین سهامداران این بازار رد و بدل شد.

 بالا و پایین بازار

قیمت سهام 6 شرکت طی معاملات امروز بورس تهران با دو واحد افزایش روبرو شد.
در این روز سهام چادرملو، البرز دارو، ایران دارو، دارویی رازک، خوراک دام پارس و تکین کو با دو درصد افزایش مواجه بود.

قیمت هر سهم کاشی اصفهان، بانک پارسیان، کمباین سازی، نیرو ترانس، لاستیکی سهند، ایران خودرو دیزل . تراکتورسازی هم امروز دو درصد کاهش یافت.

صف های عرضه و تقاضا

پتروشیمی اراک، باما، چادرملو و گل گهر امروز از جمله شرکت هایی بودند که فعالان بازار برای خرید سهام آنها مقابل درهای کارگزاری های صف کشیدند.

در این روز 638 نفر تقاضای خرید 6 میلیون سهم پتروشیمی اراک به ارزش 79 میلیارد ریال را داشتند و 134 نفر هم برای خرید 988 هزار سهم باما به ارزش 52 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.


395 دستور خرید امروز برای 3.5 میلیون سهم چادرملو به ارزش 41 میلیارد ریال صادر شد و 136 نفر هم برای خرید یک میلیون سهم گل گهر به ارزش 25 میلیارد ریال صف کشیدند.

در آن سوی بازار هم امروز یک هزار و 379 دستور فروش برای 11.4 میلیون سهم مهرکام پارس به ارزش 19 میلیارد ریال صادر شد و یک هزار و 73 نفر هم 4.3 میلیون سهم سرمایه گذاری غدیر به ارزش 17.3 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

در جریان داد و ستدهای امروز بورس تهران 766 نفر 5 میلیون سهم سرمایه گذاری بانک ملی به ارزش 13 میلیارد ریال عرضه کردند.

سایپا دیزل، داده پردازی، گروه بهمن، صدرا، لیزینگ صنعت و معدن و سرمایه گذاری بهمن هم از دیگر شرکت هایی بودند که حجم عرضه سهام آنها بیش از سایر شرکت های بورسی بود.

نوسان شاخص

معاملات چادرملو و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی امروز یکشنبه 28 آبان 85 بیشترین تاثیر را بر روند رشد شاخص ها داشت.

در این روز شاخص کل قیمت سهام 3.6 واحد افزایش یافت و به 9 هزار و 677 واحد نزدیک شد.


شاخص عملکرد تالار اصلی امروز با 3 واحد رشد به 9 هزار و 554 واحد رسید و شاخص عملکرد تالار فرعی 5 واحد افزایش را تجربه کرد و روی 9 هزار و 393 واحد متوقف شد.

در این روز کاری شاخص صنعت با 6.4 واحد افزایش به 7 هزار و 758 واحد نزدیک شد در حالیکه شاخص مالی 79 واحد افت کرد و رقم 17 هزار و 528 واحد را برای خود به ثبت رساند.

بازگشت کاشی پارس

سهامداران کاشی پارس از امروز داد و ستد سهام این شرکت را از سر گرفتند.

نماد این شرکت پیش از این برای برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره بسته بود.

توقف یک نماد

در پایان معاملات فردا 29 آبان 85 نماد معاملاتی شرکت داروسازی دکتر عبیدی به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده متوقف می شود.

قرار است در این مجمع اعضای هیات مدیره این شرکت انتخاب شوند.

کد خبر 8786

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز